Dimecres, 23 De Gener De 2019

04/01/2019

AGRAMUNT TINDRÀ NOVA PARELLA DE GEGANTS

Està previst que la nova parella de gegants es puguin veure junts a a propera Festa Major

L'Ajuntament d'Agramunt destinarà una partida de 7000 euros inclosa en el pressupost aprovat el passat dia 27 de desembre en sessió plenària, amb els vots a favor d'Acord d'Esquerra i els vots en contra de CIU, a la construcció d'una nova geganta que complementarà la figura del rei de Tremissèn.

Amb aquesta aportació de l'ajuntament serà possible crear els dos gegants que formaran la parella dels vells gegants d'Agramunt. Cal recordar que l'entitat Tradi-Sió va impulsar el projecte a través de la plataforma Verkami, a través de la qual ha aconseguit 4185 euros. Amb aquests diners, més els que aportarà la pròpia associació, serà possible fer una figura, i l'altra per tant serà assumida per l'ajuntament.

L'entesa entre l'Ajuntament d'Agramunt i l'entitat Tradi-Sió farà possible la recuperació dels vells gegants d'Agramunt. Una parella de gegants del segle dinou desaparegudes a la segona dècada del segle vint, però del qual es conserva un gravat editat al Costumari Català d'Amades amb data de 1908.

Des de l'Ajuntament s'ha apostat sempre per a la preservació i l'impuls de la imatgeria popular.Mostra d'aquest compromís són el projecte dels Caparrons, la construcció del capgros de Guinovart i les restauracions dels capgrosss. L'últim projecte amb el qual s'està treballant és incorporar a aquest patrimoni una nova parella de gegants que seran una recreació dels vells gegants d'Agramunt del 1908.