Dimecres, 23 De Gener De 2019

10/01/2019

2n CICLE MUSICAN’T L’URGELL

L’Escola Municipal de Música d’Agramunt torna a participar per segon any al cicle

El Consell Comarcal de lUrgell va presentar ahir el 2n cicle "Musicant l'Urgell. So & Patrimoni" on hi participaran alumnes de les escoles de música de Bellpuig, Tàrrega i Agramunt. El cicle, que es repeteix desprès de la bona acollida de l'any passat, està format per tres concerts que es duran a terme al llarg del primer trimestre de curs i on està previst que hi participin més de 200 alumnes de les tres escoles.

Amb aquest cicle es preténdonar a conèixer la gran tasca que es fa des de les escoles de música de la comarca i fer difusió del patrimoni arquitectònic dels nuclis més petits, donant a conèixer en aquest cas les seves esglésies, llocs escollits per fer els concerts.

Jordi Guixé, director de l'escola de música d'Agramunt, ha explicat que ells participaran al cicle amb diferents formacions musicals. Així, tenen previst que al primer concert hi actuï un grup de pianos amb quatre alumnes; al segon una agrupació de cambra formada per cinc alumnes, i l'últim concert hi participarà el grup de cant coral.

Les actuacions tindran lloc els dies 26 de gener a Castellserà, el 3 de febrer a Preixana i el 10 de març als Omells de na Gaia.A cada concert hi intervindran alumnes de les tres escoles de la comarca.

La presentació del cicle es va fer ahir dimecres 09 de gener i va anar a càrrec del president del consell comarcal, Salvador Bonjoch, i dels directors de les tres escoles de música de l'Urgell, Jordi Guixé, de l'EMM d'Agramunt; Víctor Lleixà, de l'EMM de Bellpuig, i Joan Clavé, de l'EMM de Tàrrega. També van ser presents a la presentació els alcaldes de les poblacions que acullen els concerts Jaume Pané alcalde de Preixana i Marcel Pujol alcalde de Castellserà, i també Jaume Folguera, en representació de l'Ajuntament de Tàrrega i Bernat Solé, alcalde d'Agramunt, representants de les poblacions de les escoles de música que participen al cicle.