Dijous, 20 De Setembre De 2018

13/09/2018

DURANT LES INTERVENCIONS A LA NECRÒPOLIS D’ALMENARA S’HAN EXCAVAT 5 NOUS TÚMULS

Els treballs realitzats han permès identificar dos elements de senyalització de les tombes

Un equip de dotze persones entre arqueòlegs professionals, llicenciats i estudiants d'arqueologia de la Universitat de Lleida i de la Universitat Autònoma de Barcelona, han estat treballant del 20 d'agost a l'1 de setembre a la necròpolis d'Almenara. Durant aquesta nova intervenció arqueològica s'han delimitat completament cinc túmuls i s'han excavat cinc túmuls nous. A més, s'han pogut identificar elements de senyalització de les tombes com petites esteles o pedres que sobresurten lleugerament de l'anell exterior de les lloses que delimiten els túmuls.

Desprès dels treballs realitzats durant aquests quatre anys, actualment la necròpolis compta amb almenys 30 túmuls identificats. D'aquests 22 estan completament excavats, 15 han estat restaurats i hi ha 6 túmuls que esperen ser consolidats. Amb el recull de les dades enregistrades durant totes les intervencions, es podrà aprofundir en el coneixement i la caracterització de les pràctiques funeràries de les comunitats de la primera edat de ferro (segles VIII-VII a. de la n. e).

Les intervencions arqueològiques a Almenara estan promogudes per l'Ajuntament d'Agramunt i la direcció dels treballs va a càrrec d'un equip d'arqueòlegs vinculats a l'empresa Iltirta Arqueologia SL, a la Universitat Autònoma de Barcelona, al Grup d'Investigació Prehistòrica de la Universitat de Lleida i a la Universitat de Basilea.