Dimecres, 19 De Desembre De 2018

03/08/2018

VISITA DE LA CONSELLERA JORDÀ A AGRAMUNT

Durant la visita es van fer reunions amb el consistori, el sector torronaire i una visita a la llar d’infants l’Era

La Consellera dAgricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació del Govern de la Generalitat de Catalunya, Teresa Jordà, va visitar aquest passat dimecres la vila dAgramunt. Concretament, Jordà va reunir-se amb el consistori on lalcalde dAgramunt, Bernat Solé, li va exposar el projecte de lEscorxador Municipal a través de l1% cultural que en el seu moment, el govern de la Generalitat es va comprometre a impulsar amb les obres del Segarra-Garrigues. Durant la trobada,  també es va exposar la problemàtica de la xarxa de camins i el fet que no shagi finalitzat totes les fases de la concentració parcel·lària. En el seu moment i abans que sapliqués la capa de rodadura i es fessin les darreres actuacions previstes en el projecte de concentració parcel·lària, el Departament dAgricultura del moment va fer la cessió daquests camins a lAjuntament sense que lobra shagués acabat. Aquest fet sumat a la reducció dingressos dels vedats de caça en aquests darrers anys ha fet molt complicat el manteniment daquesta nova xarxa de camins. Solé va demanar que sobrís una línia dajuts en aquest sentit ja que en la línia de lany passat, prevista per a capitals de comarca i municipis de menys de 5000 habitants, poblacions com Agramunt en varen quedar excloses.

En un altre sentit, la Consellera i el Consistori també es van reunir amb les empreses torronaires del municipi per mostrar el contingut i els objectius de la Fira del Torró i parlar sobre la situació actual del torró i la xocolata. Segons lalcalde dAgramunt, Bernat Solé, malgrat el nombre de ventes globals al municipi sha incrementat molt en aquests darrers anys, encara cal que des del Govern de la Generalitat simpulsi més aquests productes de qualitat que ens defineixen com a país i les corresponents fires.

Finalment, la Consellera Jordà acabà la seva visita a la Llar dinfants municipal lEra. Segons Jordà, es tracta dun equipament que és un molt bon exemple de com es pot trobar un gran valor afegit a la fusta del nostre país i, al mateix temps, disposar dequipaments altament eficients.