Dijous, 13 De Desembre De 2018

08/06/2018

AGRAMUNT TINDRÀ CARNETJOVE MUNICIPAL

Joventut va presentar ahir al matí la fase pilot d’aquest projecte que s’implantarà a set municipis catalans

La directora general de Joventut del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies, Marta Vilalta, i el director general de l'Agència Catalana de Joventut, Cesc Poch, van  presentar ahir al  matí a l'Hospitalet de Llobregat el projecte del Carnet Jove Municipal. A l'acte també hi van ser presents els alcaldes i regidors dels set municipis catalans que participen en la fase pilot d'aquesta iniciativa: la Seu d'Urgell, Manlleu, l'Hospitalet de Llobregat, Palamós, Cambrils i Agramunt.

El nou Carnet Jove Municipal té per objectius oferir una bona oferta d'avantatges de qualitat i proximitat per als joves, potenciar-ne l'ús en el dia a dia, especialment en aquells comerços i establiments locals que permetin un arrelament al municipi i un vincle amb el comerç de proximitat. D'aquesta manera, els Ajuntaments participants en el nou projecte contribuiran a captar nous avantatges entre els comerços i empreses locals a través d'un pla anual de captació i promocionant el Carnet Jove entre el jovent dels seus respectius municipis.

La regidoria de Joventut es mostra molt agraïda perquè Agramunt hagi estat un dels municipis escollits d'aqueta prova pilot. Està previst que des de l'ajuntament es dugui a terme una intensa campanya de difusió per poder augment el nombre de titulars de joves agramuntins que tinguin el carnet, així com aconseguir que el major nombre d'establiments i negocis es sumin al nou carnet municipal i ofereixen descomptes.

Una de les finalitats d'aquest carnet jove municipal és connectar el ja conegut carnet jove amb el comerç local i els serveis de proximitat. Els àmbits prioritaris d'actuació per a afegir nous avantatges a nivell local seran els relacionats amb el temps lliure dels joves i els que tenen a veure amb el seu dia a dia.

En la mateixa línia que el Carnet Jove a nivell nacional, els nous avantatges s'adaptaran als diferents perfils de joves. A més, cal tenir en compte que els ajuntaments també incorporaran descomptes dels seus serveis municipals en l'oferta del carnet.
Està previst que a partir de l'octubre ja es comencin a expedir els nous carnets.