Dijous, 13 De Desembre De 2018

06/06/2018

ARRANJAMENT I AMPLIACIÓ DEL CEMENTIRI MUNICIPAL

Amb les obres i els trasllats finalitzats el cementiri disposarà de 85 nínxols lliures

Fa uns mesos, l'Ajuntament d'Agramunt va comprovar que una de les galeries més antigues del cementiri municipal, concretament la Galeria del Carme, es trobava en molt mal estat. Davant d'aquesta situació, el consistori va reunir a la sala de plens de lAjuntament tots els titulars dels nínxols daquesta galeria per exposar-los la situació i per informar-los que es procediria al trasllat de les restes en una nova galeria.

Davant daquesta situació, l'Ajuntament dAgramunt va procedir a construir una nova galeria de 54 nínxols a la zona més nova del cementiri amb l'objectiu de destinar-ne una part a acollir les restes traslladades. Aquesta nova galeria portarà per nom la galeria de la Misericòrdia, un nom proposat pel Consell Parroquial.

Daltra banda, i davant la impossibilitat de reconstruir la Galeria del Carme per trobar-se en molt mal estat, lajuntament ha decidit construir un nou mòdul amb 54 nínxols.

Davant d'un problema important com era el fet dhaver de traslladar de forma imminent les restes de la galeria en mal estat, des de l'Ajuntament sha treballat perquè el trasllat es pogués fer el més aviat possible i, en aquest sentit, sagraeix la col·laboració i bona predisposició que han mostrat en tot moment els titulars dels nínxols.

El cost de lenderroc de lantiga galeria del Carme, la construcció de les dues noves galeries i larranjament i pavimentació dels dos entorns on sha actuat ha ascendit a un total de 97.000 euros. El trasllat de les restes ha tingut un cost de 20.000 euros i ha estat assumit íntegrament per lAjuntament dAgramunt.

Ara, amb la construcció daquestes dues noves galeries, i un cop finalitzin tots els trasllats, el cementiri dAgramunt disposarà de 85 nínxols lliures.