Dilluns, 18 De Juny De 2018

06/03/2018

SENYALITZACIÓ DEL REFUGI DELS SALATS

Les actuacions formen part del projecte de recuperació d'espais de la memòria

L'Ajuntament d'Agramunt ha finalitzat els treballs de senyalització del refugi situat a l'antic camp d'aviació dels Salats. Aquesta actuació forma part del projecte de recuperació d'espais de la memòria que el consistori ja va iniciar amb la rehabilitació del refugi antiaeri situat al soterrani de l'Església de Santa Maria així com l'obertura del pou de gel, que també fou un dels espais de protecció durant la guerra.

Paral·lelament, des de fa uns mesos s'ha reactivat el grup de treball que en el seu moment va enregistrar gravacions de testimonis que van viure la guerra en la seva pròpia pell, alguns dels quals ja estan morts. En aquests moments ja s'han fet totes les transcripcions i catalogació dels documents gràcies al treball de l'historiador Jordi Creus. LAjuntament té previst fer un audiovisual que expliqui la guerra a través del testimoniatge d'aquestes persones.