Dijous, 13 De Desembre De 2018

12/01/2018

ESTUDI DE VIABILITAT PER IMPLANTAR NOUS SISTEMES DE RECOLLIDA

Durant els propers dies es faran visites i treballs de camp a empreses i habitatges d’Agramunt

En el marc de lestudi de viabilitat per implantar nous sistemes de recollida de les escombraries encarregat per lAjuntament dAgramunt, personal tècnic de lempresa Arum durà a terme els propers dies visites a grans productors del municipi. Lobjectiu daquestes visites és analitzar la tipologia i la quantitat de residus que es generen i poder avaluar daquesta manera quin seria el sistema de recollida selectiva més òptim per tal dassolir els objectius fixats per a la Unió Europea.

Cal recordar que en aquests moments, la mitjana de recollida selectiva de la comarca de lUrgell està molt per sota daquests objectius i per aquest motiu des de lAjuntament dAgramunt sha impulsat aquest estudi de viabilitat. Durant les properes setmanes també siniciaran els treballs de camp per analitzar a peu de carrer les possibles distribucions del sistema porta a porta, especialment en els edificis plurifamiliars. Des de lAjuntament dAgramunt saposta per un únic model de recollida a nivell comarcal que millori les dades actuals i redueixi el cost tan elevat que suposa el dipòsit de la fracció de residus sòlids urbans a labocador comarcal. A lespera que hi hagi el consens suficient, des de lAjuntament sha optat per impulsar aquest estudi pel qual ha rebut 5.000 euros de subvenció de la Generalitat de Catalunya, a més dels 30.000 euros que rebrà el consistori en el cas que impulsi un sistema de recollida que millori les dades actuals.