Dimecres, 17 De Gener De 2018

29/12/2017

AGRAMUNT DISPOSARÀ D’UN ESPAI CÍVIC PER AL PROPER ANY

L’Ajuntament d’Agramunt va aprovar durant el Ple ordinari celebrat ahir dijous el Pressupost del consistori per a l’any 2018 que ascendeix a 5.564.364 euros

Els nous comptes presentats per l'equip de govern d'Acord d'Esquerra van ser aprovats, malgrat no rebre el suport dels dos regidors de CIU, inclouen inversions importants per al municipi com l'arranjament de les Avingudes Jaume Mestres i Agustí Ros o els enllumenats del nucli agregat de Mafet o del Parc de Riella. El pressupost també inclou la reconversió de l'antiga llar d'infants municipal en un Espai Cívic, que comptarà amb una gran sala amb una capacitat per a més de 100 persones i diferents espais habilitats per a les activitats que puguin dur a terme les entitats agramuntines, com ara el Casal d'Avis o l'Associació de Dones l'Esbarjo. L'equipament, que comptarà amb la figura d'una persona dinamitzadora d'activitats, també disposarà d'un espai destinat als joves. Segons l'alcalde d'Agramunt, Bernat Solé, "hem presentat uns pressupostos que inclouen grans projectes per al municipi al mateix temps que garanteixen l'estabilitat econòmica municipal". Solé va destacar que la bona situació econòmica del consistori ha permès no haver de demanar el crèdit de 350.000 euros inclòs en el pressupost de l'any 2017 de manera que s'ha reduït la partida d'amortitzacions de 409.000 euros a 379.000 euros en un any. També va lamentar que després del diàleg i les reunions que s'han ofert, els dos regidors de CIU no hagin donat suport als comptes municipals.
Pel que fa a les despeses pròpies de manteniment, els nous comptes inclouen amb una partida de 105.000 euros per a manteniment de la via pública, 65.000 euros en espais enjardinats i 80.000 euros en manteniment i renovació de tota la xarxa elèctrica del municipi. L'alcalde també va destacar l'estalvi de més d'un 10% en consum elèctric durant l'any anterior.

Projectes pendents del 2017
Durant aquest 2018 també s'executaran projectes que van licitar-se i adjudicar-se durant l'any 2017 i que encara no s'han pogut iniciar. Concretament, es durà a terme l'ampliació del Centre d'Assistència Primària, amb un pressupost de 650.000 euros, l'ampliació i arranjament de la Residència Geriàtrica Municipal, amb un pressupost de 700.000 euros, la construcció d'una nova potabilitzadora per al municipi, amb un cost de 350.000 euros i l'arranjament del Carrer Castell, amb un cost de 100.000 euros.

Projecte de participació ciutadana
Per segon any, l'equip de govern d'Acord d'Esquerra ha inclòs en els comptes municipals una partida per a un projecte de participació ciutadana. Concretament, l'import d'aquesta partida correspon al retorn que fa l'Agència de Residus de Catalunya a l'Ajuntament per la fracció orgànica reciclada durant l'any anterior. Si l'any passat aquesta partida va tenir un import d'11.900 euros, enguany serà de 12.332 euros ja que s'ha millorat en la recollida d'aquesta fracció. Durant les properes setmanes, des de la regidoria de noves tecnologies s'habilitarà un aplicatiu mòbil perquè tothom pugui proposar projectes per a dur-se a terme aquest any.

Arranjament de camins i promoció comercial
Els comptes també inclouen una partida de 20.000 euros per a destinar-los a l'arranjament de camins del terme municipal. Per aquest motiu, des de la Regidoria d'Agricultura i Medi Ambient ja s'ha contactat amb les juntes administratives i amb els vedats de caça del municipi perquè facin arribar propostes d'arranjament de camins perquè puguin ser valorades i executades. Per altra banda i per tercer any consecutiu, s'ha habilitat una partida de 10.000 euros per a la dinamització comercial d'Agramunt i que enguany ha permès la instal·lació d'una pista de patinatge durant les festes de Nadal.