Dimecres, 22 De Novembre De 2017

13/11/2017

AGRAMUNT INCREMENTA LES ORDENANCES EN L’IPC

La recollida d’escombraries s’incrementarà un 8% per reduir el dèficit del servei

L'Ajuntament d'Agramunt va aprovar el passat dijous 09 de novembre en sessió plenària, amb els vots favorables d'Acord d'Esquerra i els vots en contra de CIU, les noves taxes per a l'exercici 2018.
Segons l'alcalde d'Agramunt, "el criteri que s'ha aplicat és l'increment de l'IPC anual del 2,1%, tal i com s'ha fet en els darrers anys". Pel que fa a la recollida d'escombraries, l'equip de govern va informar l'oposició del dèficit que en aquests moments es dóna en aquest servei. Concretament, els ingressos obtinguts a través dels rebuts ascendeixen  a 241.000 euros mentre que les despeses pugen 278.000 euros. Per poder equilibrar el servei caldria un increment del 16% però l'equip de govern el considera excessiu i planteja un assoliment de l'equilibri de forma gradual. En aquest sentit, el portaveu de CIU va informar que votarien en contra de les ordenances per al proper exercici perquè no havien tingut temps suficient per valorar-ho.

D'altra banda, l'alcalde d'Agramunt, Bernat Solé, va convidar a tots els regidors a fer una profunda reflexió pel que fa al servei de recollida d'escombraries tenint en compte que l'únic marge que li queda a l'Ajuntament per a reduir els costos és millorar el percentatge de recollida selectiva i que, en aquest sentit, està comprovat que amb el sistema actual el topall al qual es pot arribar és al 40% que ja estem complint.

Per aquest motiu, Solé va informar que s'està duent un estudi de viabilitat econòmica per a valorar altres sistemes de recollida selectiva que millorarien de forma important el reciclatge i reduirien la factura daquest servei. Solé també va destacar que el més òptim per a tots és fer aquest plantejament a nivell de comarca però que, tot i haver presentat la proposta en diferents consells d'alcaldes, a dia d'avui des del Consell Comarcal de l'Urgell no s'ha rebut cap resposta concreta.

Cal recordar que Agramunt duu a terme la recollida a través de l'empresa UrgellNet i que el cost de la deposició de l'RSU (contenidor verd) va en funció de les tones i que el seu cost unitari cada cop és més elevat.