Divendres, 18 De Agost De 2017

11/07/2017

DIA DEL TERME A L'ALADRELL

La visita vol descobrir aquest conjunt de masies que antigament formava un nucli del municipi d’Agramunt

L'edició d'aquest any del Dia del Terme visitarà l'Aladrell, un antic nucli de masies que s'agrupava sota aquest nom i que formava part del municipi dAgramunt. Ho explica el regidor de l'Ajuntament d'Agramunt, Oriol Puebla: "L'Aladrell són un conjunt de masies que antigament formaven un nucli que formava part d'Agramunt. Ara el nom de l'Aladrell ja no s'utilitza però sí que està al record de molta gent. Inclús hi ha una entitat, amb la que organitzem el Dia del Terme aquest any, que es diu precisament l'Aladrell i que s'encarrega de dinamitzar tot l'entorn de la Serra de Bellmunt-Almenara".

La visita servirà per conèixer elements de la zona, com la Trinxera del Canal i el Terraplé de Castellserà, així com el pas de fauna conegut com "L'alcantarilla". També es descobrirà la geologia de la serra de Bellmunt-Almenara i construccions que li són característiques com les cabanes de volta. Finalment, es visitarà l'Ermita de Sant Jaume de Cal Trepat.

Per cloure l'activitat, es farà un sopar amb coca de recapte, beguda i fruita. Els beneficis d'aquest sopar, que té un preu de 6,5 euros per persona, es destinaran a replantar zones de la Serra de Bellmunt-Almenara.

Les inscripcions ja estan obertes i es poden fer a l'Oficina de Turisme d'Agramunt fins dijous, 14 de juliol.