Diumenge, 25 De Juny De 2017

18/05/2017

DIA INTERNACIONAL DELS MUSEUS

Agramunt es suma a la commemoració de la diada amb un seguit d'actes

Avui, dijous 18 de maig, es celebra el Dia Internacional dels Museus. Es tracta d'un esdeveniment organitzat pel Comitè Internacional dels Museus (ICOM) des del 1977, que té com a objectiu conscienciar els ciutadans sobre el paper dels museus en el desenvolupament de les societats.

L'edició d'enguany està dedicada al tema Museus i històries punyents: Dir allò que no es pot explicar als museus, tot reconeixent el paper que juguen els museus com agents pacificadors de les relacions entre els diferents pobles del món. També posa de relleu com l'acceptació d'un passat incòmode i dolorós és el primer pas per imaginar un futur comú en el marc de la reconciliació.

Tot i que la majora d'actes de commemoració daquesta diada es faran a Agramunt el proper dissabte 20 de maig, el Museu del Torró i la Xocolata ha organitzat una sessió amb el club de lectura de la Biblioteca Municipal Guillem Viladot d'Agramunt per parlar del conte "Un petó de xocolata" de Ricart Bertran. A les 20.30h a la Xocolateria Jolonch.

Programació actes pel dissabte 20 de maig:
La Fundació Guillem Viladot inaugurarà la exposició: Els llibres de Carles Hac Mor a ledifici Lo Pardal 3. Lexposició és un homenatge al poeta Carles Hac Mor lany del seu traspàs, i recorda els vincles que podrien existir amb Viladot, per la pràctica d una poesia experimental i un arrelament amb la parla ponentina. La inauguració es farà a les 12.30h.

Per la seva part, l'Espai Guinovart  ha organitzat un taller familiar Constel·lant l'impossible. El taller obert a tothom es farà el dissabte 20 de maig de les 17 a les 19h.

D'altra banda, el Museu del Torró i la Xocolata també ha organitzat un seguit d'activitats pel dissabte, amb xocolatada popular, el lliurament del premis del  IV Concurs de Dibuix Torrons Vicens i del II Certamen Artístic Josep Bertran, visites guiades i animació infantil.