Dimarts, 28 De Març De 2017

20/03/2017

AGRAMUNT CELEBRA EL DIA MUNDIAL DE LA POESIA I EL DIA DE LA SÍNDROME DE DOWN

La Biblioteca Municipal Guillem Viladot organitza un acte conjunt per commemorar les dues diades

La UNESCO va declarar el dia 21 de març Dia Mundial de la Poesia. Per celebrar-ho, la Institució de les Lletres Catalanes amb la col·laboració de diferents entitats tria un autor/a qui se li encarrega un poema que és traduït a nombroses llengües.

Per celebrar aquesta diada la Biblioteca Municipal Guillem Viladot amb la col·laboració de l'Ajuntament d'Agramunt i l'Escola Municipal de Música ha organitzat una lectura de poemes per demà dimarts 21 de març. A més, coincidint amb el Dia Mundial de la Síndrome de Down s'ha preparat un acte comú per commemorar aquests dos dies.

Concretament, l'acte consistirà en dues lectures diferenciades. Per una part, es farà la lectura del poema escollit per aquest any La poesia d'Antònia Vicens que es llegirà en una dotzena de llengües diferents, i per l'altre es llegirà el manifest del Dia Mundial de la Síndrome de Down. L'acte es farà a partir de dos quarts de vuit del vespre a la biblioteca i comptarà amb lacompanyament musical del grup de cambra de l'EMMA.

Abans de l'acte a la biblioteca, la Fundació Privada Guillem Viladot inaugurarà a l'edifici Lo Pardal la col·lecció de la fundació. Una mostra dartistes contemporanis de Viladot que formen part de la seva col·lecció, entre els quals hi podrem trobar: Guinovart, Viladecans, Trepat, Iglésias del Marquet, Riera, entre molts daltres. La inauguració es farà a dos quarts de set de la tarda.

Antònia Vicens
Antònia Vicens (Santanyí, Mallorca, 1941). Escriptora autodidacta, al llarg de la seva vida ha compaginat l'escriptura amb feines molt diverses. Des del seu primer llibre publicat, el recull de relats Banc de fusta (1965), ha escrit novel·la, narrativa breu, poesia i memòries i ha estat guardonada amb els premis Cantonigròs de narrativa (1965), Sant Jordi (1967), Ciutat de Palma (1981) i Ciutat de València-Constantí Llombart de narrativa (1984). La seva trajectòria ha estat reconeguda amb la Creu de Sant Jordi (1999), el Premi Ramon Llull del Govern de les Illes Balears (2004), que rebutjà per motius polítics, la menció Sòcia d'Honor de lAssociació d'Escriptors en Llengua Catalana (2016), el Premi Nacional de Cultura de la Generalitat de Catalunya (2016), la Medalla d'Or de la Vila de Santanyí (2016), la Medalla d'Or de l'Ajuntament de Palma (2016) i el Premi Josep Maria Llompart dels Premis 31 de Desembre de la Nit de la Cultura (2016). Ha estat traduïda al castellà i l'alemany.